Har du begynt å trene med din Ab Roller, som du fikk i Kickstart Boostbox?
Vi er sikre på at du kommer til å øke styrken din i både mage, rygg, skuldre og
armer med dette treningshjulet. Det ser kanskje enkelt og snilt ut, men det kan være
rimelig tøft for de fleste av oss å trene med Ab Roller! Men husk: Man blir god i det man øver på –
og dette er det verdt å øve på 🙂

 

 

Hvorfor trene med Ab Roller?

Det lille treningshjulet er faktisk et av de mest effektive hjelpemidlene for å trene kjernemuskulatur.
Å gjøre roll outs med dette, vil bidra til at du når dine mål – enten det er å få mer synlige magemuskler, eller å bli sterkere i kjernen.
Uansett hvilket nivå du ligger på hva gjelder styrke, så er dette en øvelse du kan gjøre. Det er ingen krav at man skal klare å rulle
seg selv “helt ut”, så lenge man utfordrer seg selv fra sitt eget nivå!

Det er en hard øvelse som kan gi gode resultater. Bare vær forsiktig i starten, og utfordre deg mer og mer med tiden.
Ta det rolig og la kroppen venne seg til denne type øvelse! Et godt tips kan være å starte med 8-10 roll outs de første gangene,
før du etterhvert øker antallet og arbeidslengden.

 

Hvordan gjøre en roll out?

  1. Finn en matte og sett deg på knærne med hendene på hver side av hjulet
  2. Rull langsomt og kontrollert frem, mens du hele tiden strammer i magemusklene dine
  3. Bruk rundt 6-7 sekunder på å rulle frem og tilbake de første gangene og hold på god teknikk
  4. Gjør så mange du klarer – men husk tipset vårt om å ta det litt rolig i starten

 

Hvorfor er det bra å ha en sterk kjerne? 

Med en sterk kjernemuskulatur, står du for det første bedre rustet til hverdagslige utfordringer. Med en sterk mage og rygg,
vil du kunne løfte tyngre, holde balansen bedre og bli sterkere i utførelsen av andre øvelser. Blant annet kan det være med på
å gjøre at teknikken din i markløft, knebøy og andre baseøvelser blir bedre.

Du vil også kunne forebygge skader ved å styrke kjernen din. Ikke minst kan du ha god nytte av det, dersom du ofte får smerter i
korsrygg eller bekken når du står lenge stille eller går lenge.

Og la oss ikke glemme at en sterk rygg og mage, bidrar til bedre holdning!

Det er altså flere gode grunner til å trene med ab rolleren din – og du kan forvente deg å kjenne på mestring og forbedring ettersom
du får inn rutinen. Husk at teknikk er viktigere enn antall repetisjoner, og at det er nyttig å trene jevnlig, med stadige små progresjoner.


GOD TRENING!