Det kan friste lite å trene inne når solen skinner ute. Kanskje tilbringer du sommerferien på et sted uten tilgang til treningssenter? Det er ingen grunn til å droppe styrketreningen. Ta styrkeøkten utendørs! Med egen kroppsvekt får du gjort utrolig mye. Legg inn en styrkeøkt på løpeturen eller dra med deg venner og familie ut i sola. Her får du en rask og effektiv styrkeøkt du kan gjøre hvor som helst.

 

  1. 10 hoppende knebøy
  2. 10 push ups 
  3. 10 + 10 utfall (10 pr. bein)
  4. 10 dips
  5. 10 + 10 sideplanke med hoftehev (10 pr. side)
  6. 10 situps

Du skal jobbe deg nedover fra 10 repetisjoner til én repetisjon. Utfør øvelsene etter hverandre som en sirkel. Første runde tar du 10 repetisjoner pr. øvelse, andre runde tar du 9 repetisjoner pr. øvelse osv til du står igjen med 1 repetisjon pr. øvelse. 

10 runder hører kanskje mye ut men det går fortere enn du tror. Test ut økta og tag oss på instagram med #boostboxno. Jeg garanterer skikkelig smilepuls! 

 

 

Skrevet av Tonje Meinstad Aaserud,
Personlig trener og kostholdsveileder.
Instagram @pt_tonjemeinstad