Her kommer litt om hvordan jeg startet å løpe!

Mange forbinder meg med løping, men det har ikke alltid vært slik. Jeg startet å løpe for snart 2 år siden. Det var bare noe jeg bestemte meg for, jeg ville bli god i å løpe. For å motivere meg meldte jeg meg på en løp hvor jeg skulle løpe 10 km. Jeg hadde da 3 uker på meg til å starte å løpe.  Jeg starter rolig på mølla. Det vil si at jeg løp 5 min for å så gå 5 min! Slik holdt jeg på en godt stund til jeg klarte å løpe 1 km sammenhengende. Etter dette prøvde jeg å løpe mest mulig ute, noe som gjør så godt for både kropp og sjel. 3 uker senere fullførte jeg min første 10 km og mitt første løp. Jeg skal ikke lyve å si at det var lett for det var det ikke. Det var vondt til tider å vanskelig mentalt, men Det ga meg en ekstrem mestringsfølelse. Det var et bevis på at viss jeg ville så klarte jeg det!

Det viktigste var å starte rolig å ikke sette seg alt for mange ekstreme mål , men jeg hadde alltid et løp som jeg var påmeldt , noe som gjorde at jeg fortsatte å trene! Jeg hadde ikke så mange harde intervall økter på mølla for jeg ville ha en lysbetont trening som gjorde at jeg ville løpe mer å ikke knuse meg helt. Jeg startet med 1 løpetur i uka , til å nå løpe 6-7 dager i uka.

Så husk at du ikke kan starte rolig nok. Det kan ta litt tid før «løpegleden» kommer, så gi den litt tid . Men det aller viktigste er – Kos deg, Lytt til kroppen å ha det gøy.