Sett deg godt til rette, pust dypt inn igjennom nesen og ut igjennom munnen.
Senk skuldrene, slapp godt av og la meg ta deg inn i yogaens verden.

 

Du forbinder kanskje yoga med dype pust, meditasjon og snodige posisjoner? Yoga er så mye mer enn det! Her kommer en liste over fordelene med å trene yoga.

 

Tilstedeværelse/mindfullness

Yoga handler om tilstedeværelse. Det er en kunst å fokusere kun på her og nå. 

Stressmestring

Et høyt stressnivå er ikke bra for helsa. I en hektisk hverdag kan fokuset på pusten og tilstedeværelsen i yoga

senke stressnivået ditt betraktelig.

Mobilitet

Mange av posisjonene i yoga krever god mobilitet. Yoga er super mobilitetstrening!

Kroppskontroll

Ved å utfordre kroppens bevegelsesmønster og balanse oppnår du god kroppskontroll. Det gjør deg bedre utrustet for hverdagens påkjenninger.

Treningseffekt

Det finnes mange former for yoga. Alt fra rolig yinyoga til mer krevende Asthangayoga. Gjør litt research og finn den formen som passer deg.

Forebygging 

Yoga virker forbyggende mot sykdom og skader ved økt mobilitet, kroppskontroll og redusert stress. 

Kanskje tente dette en liten yogagnist i deg? Vi møtes på matta! 

Namaste. 

 

 

Skrevet av Tonje Meinstad Aaserud.
Personlig Trener og kostholdsveileder.
Instagram @pt_tonjemeinstad