Endelig er løpesesongen i gang og i Mai BoostBoxen vår BLOOM får du 8 herlige produkter som BOOSTER motivasjon din! Et av produktene er Miiego løpebelte! Perfekt nå som snøen har smeltet, solen skinner og vi vintertrøtte nordmenn lengter ut i varmen.

 

Her får du løpetips som gjør det lettere å nå målene dine:

Sett deg ett mål! Du skal aldri undervurdere verdien av treningsmål. De dagene dørstokkmila føles lang kan treningsmålet være det som får på deg løpeskoene. 

Her er noen ting du bør tenke på når du skal sette deg et mål:

  1. Du må eie målet ditt!
    Sett deg et mål du virkelig ønsker å oppnå. Motivasjon til å gjennomføre treningen kommer når du jobber mot et mål du virkelig brenner for.
  2. Målet må være realistisk.
    Det finnes ikke noe mer demotiverende enn å jobbe mot et mål du ikke har forutsetninger for å nå.  Sett deg et mål du kan klare med litt ekstra innsats.
  3. Tidsramme.
    Når ønsker du å nå målet ditt? Ved å sette en tidsramme legger du «press» på deg selv til å gjennomføre treningen. Avhengig av målet kan fire uker eller to måneder være en fin tidsramme. Du har kanskje et løp du vil trene mot?
  4. Legg en plan!
    Nøkkelen til suksess er planlegging. Bestem deg for hvor mange og hvilke type økter du bør ha i uken for å få jevn progresjon frem mot målet ditt. Husk at planen kan justeres underveis.
  5. Sett deg delmål.
    For å holde motivasjonen oppe kan det være fint å sette seg delmål underveis. Gi deg selv en liten belønning når du når delmålene dine. Det viktigste er at du har det gøy! God endorfinjakt! 

 

Vi håper i tillegg du henger med på vår MAI CHALLENGE; Gå eller løp deg minst to turer hver uke! Det er ikke for sent å bli med!

Bestill Boostbox her

Skrevet av Tonje Meinstad Aaserud,
Personlig trener og kostholdsveileder.
Instagram @pt_tonjemeinstad